מילון מונחים של עולם השיווק הדיגיטלי

אוסף של מונחים וקונספטים החשובים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי.

רשימה זו מטרתה לסכם ולהסביר עד כמה שאפשר(בקצרה) על המושגים בתוך העולם של ג’נסיס, כמו כן דברים הקשורים בעולם האינטרנטי.
הרשימה מסודרת על פי א’ – ב’ באנגלית כדי להקל על החיפוש. ניתן ללחוץ בטבלה כאן בצד שמאל כדי להגיע במהירות לאות או למושג שאתם מחפשים.

 שגיא כהן

שגיא כהן

מנהל מחלקת קופי.

a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

A

ראשי התיבות של Accelerated Mobile Pages. דפי AMP הם דפים שנטענים במהירות במובייל. עמודים אלו הם דפי HTML פשוטים שעולים בקלות עבור הגולש ולכן גם זוכים לציון עמוד גבוה בדרך כלל.

תגית התמונה היא טקסט שמטרתו לתאר תמונה באתר. תגית התמונה מסייעת למנועי החיפוש לזהות את תוכן התמונה ולפיכך היא חשובה לתהליך הקידום האורגני.

גוגל אנליטיקס הוא כלי מפתח בתחום קידום האתרים. הכלי, ששייך לגוגל, מנתח אתרים ומאפשר לצפות בנתונים רבים כמו ביצועי האתר בתחומים שונים, תנועת הגולשים, דמוגרפיית הגולשים (מין, מיקום, גיל ועוד) ועוד הרבה נתונים חשובים שיעזרו לכם להבין איפה האתר שלכם עומד.

תוכנית מעולם שיווק השותפים בה אדם כלשהו שנקרא שותף משווק מוצר או שירות ומקבל עמלה על כל לקוח שהגיע דרכו וצרך את אותו מוצר או שירות.

מונח הנוגע לרצונות ונטיות של גולשים הנמדדים לאורך זמן. המונח מתייחס לדברים כמו סגנון החיים של הגולשים, תחומי העניין שלהם ומנהגי הצרכנות שלהם.

פלטפורמה אוטומטית ומתקדמת שמאפשרת סחר אונליין בין אתרים ויוצרי תוכן גדולים שמוכרים הזדמנויות פרסום (גוגל, קידום פייסבוק וכדומה) לבין עסקים או חברות שמעוניינים באותן הזדמנויות עבור פרסום של מותג, מוצר או שירות. הפלטפורמה עושה שימוש במכרזים ומשקללת את המחיר שהמפרסמים שילמו וקהל הלקוחות אליהם הם רוצים לפנות, ועל פי זה נבחרות הפרסומות המוצגות לגולשים השונים.

ממשק תכנות היישומים או Application Programming Interface מאפשר את הגישה לביצוע שאילתות ושימוש ביכולות והפונקציות של תוכנה מסויימת.

מבחן שמטרתו לבדוק את השפעותן על נתונים כמו התנהגות הגולשים באתר של שתי אופציות שונות. A/B טסטינג זה הלחם והחמאה של תעשיית השיווק הדיגיטלי וה – UX, וזה מה שמאפשר להם להחליט בצורה נכונה יותר על הצבעים באתר, המילים שיתארו את הכפתורים באתר ובעצם על כל פונקציה שקיימת בו.

B

נתון זה מאפשר לבעלי האתרים להבין אם האתר שלהם רלוונטי ומושך עבור גולשים שמגיעים לאתר, ומודד באחוזים את יחס הגולשים שנכנסו לדף באתר ויצאו ממנו מבלי להמשיך לגלוש באתר ביחס למספר הגולשים שנכנסו לאתר.

פירורי הלחם עוזרים לגולשים ולמנועי החיפוש להבין את הסדר ההיררכי והקשר בין פיסות מידע או דפי אינטרנט באתר. באתרי אינטרנט, העמוד הראשון בפירורי הלחם הוא דף הבית של האתר, כאשר כל שאר הפירורים יוצאים ממנו.

דוגמא לניווט באמצעות פירורי לחם באתר בגדים: דף בית ← בגדים לגברים ← מעילים ← מעילי עור

C

יחס ההמרה הוא היחס שבין סך הכל כמות המבקרים בעמוד או באתר שמטרתו לגרום למבקרים לבצע פעולה מסויימת (רכישה, השארת פרטים, יצירת קשר וכ”ו) לבין כמות הפעולות הרצויות שבוצעו בפועל על ידי המבקרים.

ראשי התיבות של Conversion Rate Optimization. ה – CRO הוא התחום של שיפור יחס ההמרה ומתבצע באמצעות A/B טסטינג, ניתוח נתונים מכלים שמספקים סטטיסטיקות כמו גוגל אנליטיקס, כתיבה שיווקית ואפקטיבית ועוד שיטות רבות.

ראשי התיבות של Click Through Rate. ה – CTR הוא יחס ההמרה של מודעה או פרסומת ומשקף את היחס, באחוזים, שבין מספר הצפיות של פרסומת או מודעה לבין כמות הלחיצות על אותה מודעה או פרסומת.

ראשי התיבות של Cost Per Click. ה – CPC הוא מודל תמחור תשלום נפוץ במיוחד בקמפיין פרסום בפלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל. בשיטה זו, התמחור נקבע על פי המחיר של כל הקלקה על הפרסומת או המודעה.

ראשי התיבות של Cost Per Lead. ה – CPL הוא מודל תמחור ותשלום נוסף של קמפיין פרסום שבו המפרסם משלם עבור כל ליד (פנייה או יצירת קשר).

ראשי התיבות של Cost Per Impression. ה – CPI הוא מודל תמחור ותשלום שנפוץ בקמפיינים המיועדים ליצור חשיפה עבור מותג. בשיטה זו, התמחור נקבע על פי מחיר לכל חשיפה.

ראשי התיבות של Cost Per Mille. ה – CPM הוא מודל תמחור ותשלום שנפוץ גם הוא בקמפיינים המיועדים ליצור חשיפה עבור מותג. בשיטה זו, התמחור נקבע על פי מחיר לכל 1,000 חשיפות.

ראשי התיבות של Cost Per Action. מונח זה מתייחס לעלות של כל ביצוע פעולה שרוצים שהגולש יבצע. פעולה זו יכולה להיות הזנת פרטים בטופס יצירת קשר, הורדת אפליקציה, רכישה, שיתוף פוסט, הצטרפות למועדון לקוחות ועוד.

ה – CPA כולל עלויות כמו כמו קמפיין פרסום, בניית דפי נחיתה וכדומה.

ראשי התיבות של Call To Action. המונח CTA מתייחס לקריאה לפעולה מסויימת מהגולשים. הקריאה לפעולה קיימת בדפים באתר בצורת חלוניות “צרו קשר”, במאמרים באתר בצורת משפטים שיווקים שקוראים ללקוח להירשם לניוזלטר או באתרי מכירות בצורת כפתורים כמו “הזמן פריטים נוספים”.

ראשי התיבות של Cost Per Sale. ה – CPS הוא העלות של כל רכישה של לקוח, ונפוץ מאוד בתחומים בהם המשווק של המוצר הוא אינו הספק של המוצר, כמו בתחום שיווק השותפים.

ראשי התיבות של Customer Life Value. ה – CLV הוא הערך של הלקוח לאורך פרק הזמן שבו מתקיים קשר עסקי בין הלקוח לבין העסק. נעשה במונח זה שימוש בעיקר בתחומים בהם מערכת היחסים עם הלקוח אינה חד פעמית ובעסקים המתבססים על שיטת מנוי כמו חדרי כושר, למשל.

מערכת המאפשרת לבעלי אתרים ומקדמי אתרים ללמוד את התנהגות הגולשים באתר שלהם. המערכת מתעדת את פעולות הלקוח באתרים בעזרת צילום המסך של הגולש, תיעוד תנועות העכבר ולחיצות המקלדת של הגולש, ומעבירה את אותם צילומים ותיעודים למנהלי האתר על מנת לעזור להם להבין את חווית הגולשים באתר.

קובץ מידע קטן שנשמר על ידי האתר אצל הגולש ומסייע לאתר לשמור ולזכור נתונים אודות פעולות שהגולש מבצע באתר כמו התחברות לחשבון משתמש, הקלקה על מוצרים, מוצרים שהוכנסו לסל קניות וכדומה.

מונח זה מתייחס לדרך שאותה עובר לקוח מהרגע שבו בא במגע עם העסק או המותג והופך ללקוח.

D

מונח שקשור בעיקר לאתרים שמציעים מוצרים או שירותים. צורת השיווק הזו מתייחסת ליצירת מודעות פרסום המותאמות אישת באופן דינמי לכל גולש באתר על פי בחינה של המוצרים או השירותים בהם התעניין באתר בזמן הביקור הנוכחי ובביקורים קודמים שלו.

השיטה מאפשרת לפרסם בצורה ממוקדת ומדוייקת לפי רצונות וצרכי הגולש או הלקוח.

תוכן מועתק הוא תוכן שנמצא במספר דפים שונים באותו האתר, או תוכן שהועתק לאתר מסויים מאתר אחר.
מנועי חיפוש לא מדרגים עמודים ואתרים עם תוכן מועתק.

ראשי התיבות של Demand Side Platform. ה – DSP היא מערכת שעוזרת למפרסמים לנהל את הצעותיהם במכרזים לרכישת שטחים דיגיטליים מבורסות פרסום ונתונים. המערכת מספקת ממשק להגשת הצעות במכרזי פרסום וקביעת פרמטרים ממוקדים להצגת הפרסומת לגולשים.

ראשי התיבות של Data Managment Platform. ה – DMP היא תוכנה או פלטפורמה שמאפשרת לנהל את מאגרי המידע של האתר וכן מסייעת להסיק מסקנות מאותם נתונים. שתי תוכנות DMP נפוצות הן הפלטפורמות של Adobe ו – Lotame.

פלטפורמה שהייתה קיימת בעבר ואפשרה לאתרים עם תנועה גדולה ואנשי תעשיית השיווק הדיגיטלי יצירת קמפיינים פרסומיים וגם סיפקה נתונים על הקמפיינים כמו הטרגוט והביצועים של הקמפיין.

כיום, החברה שייכת לגוגל (כבר משנת 2008, למעשה) והפלטפורמה נקראת Google Marketing Platform.

E

הקלקה או לחיצה על כפתור שגולש מבצע. באמצעות קוד מיוחד שמוטמע בתוך האתר או בעזרת Google Tag Manager, ניתן למדוד התנהגויות גולשים ספציפיות באתר כמו לחיצה על כפתורים באתר, כמו כפתור “לרכישה”, למשל.

F

המונח שמתאר את התדירות שבה מופיעה בפיד של הגולש בפייסבוק מודעת פרסום.

הקלקה לא מכוונת של גולש על קמפיין או מודעת פרסום במובייל.

G

ראשי התיבות של Google My Business. ה – GMB מאפשר לעסקים לרשום את עצמם ללא תשלום במאגר של גוגל, וכך להיות מוצגים בתוצאות של חיפושים במפה של גוגל ובחיפושים רגילים ממוקדי אזור.

ראשי התיבות של Gmail Sponsored Promotion. ה – GSP הוא קמפיין פרסום בתשלום במערכת הדיוור האלקטרוני ג’ימייל.
הקמפיין מאפשר לפרסם לפי ביטויי מפתח, גילאים, מין, מיקום גיאוגרפי וכדומה.

מתחת לתוצאות מסויימות בגוגל, ובדרך כלל אלו התוצאות הראשונות בלבד, מופיעים לינקים נוספים בנוסף ללינק שמפנה לדף הראשי של האתר. הלינקים האלו הם לינקים לקטגוריות שונות באתר, לינקים ליצירת קשר וכדומה.

אחת מפלטפורמות הפרסום של גוגל, והפרסום בה מתבצע באמצעות חשבון פרסום רגיל בגוגל. בעזרת פלטפורמת ה – GDN, מפרסמים ומשווקים יכולים להציג לגולשים מסרים שיווקים באתרים שעובדים עם גוגל ובאתריה של גוגל עצמה, כמו ג’ימייל ויוטיוב. הפלטפורמה מאפשרת את טרגוט המודעות לקהל יעד מוגדר מראש על פי פרמטרים כמו ביטויי מפתח, תחומי עניין, סוג האתרים בהם הגולש משתמש בדרך כלל וכדומה.

מודל התמחור והתשלום בפלטפורמה זו יהיה בדרך כלל CPC או CPM.

פלטפורמת פרסום של גוגל שמאפשרת לבעלים של אתרי אינטרנט למכור שטחי פרסום (צד העמוד, למשל) שבאתר שלהם עבור 60% מהסכום שמשלם המפרסם. בעבר, עבור גולשים במחשב השולחני, שטחי הפרסום האלו היו מלאים בפרסומות כמו באנרים, קטעי ווידאו או תמונות עם טקסט שיווקי. היום, הפרסומות בצד העמוד במחשב השולחני הן ברובן רק פרסומות PLA למוצרים ספציפיים.

שירות חיפוש נוסף של גוגל המציג מודעות של מוצרים המופיעים בחיפושים במנוע החיפוש של גוגל. המודעות בגוגל שופינג כוללות את מחיר המוצר, דירוג המוצר ואת התיאור של המוצר. באמצעות מודעות אלו, חנויות אי-קומרס יכולות לפרסם מוצרים בצורה יעילה ואפקטיבית. לפרסום בגוגל שופינג יש יחס CTR גבוה ביחס לשיטות אחרות.

פלטפורמה של גוגל המיועדת לסוחרים אינטרנטיים. הסוחר פותח חשבון Google Merchent, מעלה את רשימת המלאי שלו, ומחשבונו גוגל מוציאה את המידע אודות המוצרים של החנות והמידע על החנות האינטרנטית של הסוחר. בנוסף לכך, החשבון מאפשר ליצור מודעות PLA.

Search console הוא כלי המנתח אתרים ומספק מידע ונתונים חשובים שעוזרים למקדמי ובעלי האתרים להבין את מצב האתר שלהם.
כלי הגוגל סרץ’ קונסול מספק נתונים על קהל היעד וכן נתונים כמו כמות התנועה באתר, כמות הכניסות לאתר מהמובייל ומהדסקטופ, ביטויי החיפוש שמביאים גולשים לאתר, פופולריות הדפים השונים באתר, קישורים לאתר שנמצאים באתרים אחרים ועוד.

קוד שמוטמע בתוך האתר ומודד את כמות הפעולות שבעל או מקדם האתר רוצה שגולשים יבצעו. הקוד עוקב אחר פעולות קריטיות באתר כמו רכישה מהאתר, יצירת קשר והשארת פרטים בטופס לידים. הנתונים שהקוד אוסף מופיעים בקטגוריית “המרות” או “Conversions” בכלי Google Analytics.

H

סימן ה – # מאפשר תיוג של שמות משתמשים, נושאים, מקומות וביטויים במדיות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.

ראשי התיבות של Hyper Text Markup Language. שפת ה – HTML היא שפת הקוד שבה נכתבים רוב אתרי אינטרנט. בעזרת שפת ה – HTML אפשר ליצור אתרים ועמודי תוכן ולהציג תכנים כמו תמונות, טקסטים וסרטוני ווידאו בדפדפנים.

ראשי התיבות של Hypertext Transfer Protocol. ה – HTTP הוא פרוטוקול תקשורת המאפשר העברת אתרים ועמודים שנכתבו בשפת HTML ואת מה שבתוכם (תמונות, קבצי אודיו, קטעי ווידאו וכ”ו). בדרך כלל, השימוש בפרוטוקולHTTP הוא עבור יצירת תקשורת בין אתרי אינטרנט לגולשים ברשת.

דף או אתר HTTPS עושה שימוש בפרוטוקול תקשורת HTTP, רק שכאן הוא גם מקבל שכבת הצפנה נוספת, שהיא הצפנה מסוג SSL או הצפנה מסוגTLS.

דפי ואתרי HTTPS צריכים להוכיח לגופי אבטחה מוסמכים שהם עומדים בסטנדרטים מסויימים ודרישות ספציפיות ומגודרות, ורק אם הם עומדים בבחינה הם מקבלים תעודה פורמלית, שאותה אפשר לזהות באמצעות המנעול הנעול או הירוק שנמצא לפני שם האתר בכתובת ה – URL.

I

כתובת של מכשיר קצה אלקטרוני. בדרך כלל המונח מתייחס לכתובת של מחשב אישי.

השיווק הנכנס הוא שיטת שיווק שמטרתה למשוך הלקוחות בצורה טבעית ומיוזמת הלקוחות עצמם, בעזרת פרסום נרחב של תכנים מושכים ומעניינים שגורמים לגולשים למצוא את העסק או המותג בעצמם. דוגמאות טובות ל – Inbound Marketing יהיו תכנים ביוטיוב, כתבות ומאמרים איכותיים, מדריכים וקורסים אינטרנטיים ולקיחת חלק משמעותי בקהילות שמהוות את קהל היעד של העסק.

שורת קוד משפת ה – HTML שמאפשרת יצירה של עמוד אינטרנט בתוך עמוד אחר. בעזרת שורות Iframe אפשר להכניס אתר או דף נוספים לתוך אתר קיים.

פרמטר טרגוט בפלטפורמת הפרסום של גוגל שמתייחס לגולשים ש”נמצאים בתוך השוק”, כלומר, גולשים שמחפשים בצורה אקטיבית מוצרים או שירותים מסויימים. גוגל עוקבת אחרי דפוסי הגלישה והחיפושים של הגולשים וכך בונה להם פרופיל התנהגותי וצרכני, מה שמאפשר טרגוט יעיל של פרסומות ומודעות בתחומים ספציפיים לגולשים שמתעניינים באותם התחומים.

L

מונח מפלטפורמת הפרסום של פייסבוק. טרגוט של Lookalike Audience מאפשר לעסקים ועמודים לפרסם את עצמם לקהל שדומה ללקוחות הכי טובים והכי נאמנים שלהם באספקטים כמו תחומי עניין, גיל, מין ומיקום גאוגרפי, מתוך הנחת יסוד שקהל זה יתעניין באותו עמוד יותר מקהל הגולשים הממוצע.

ביטויי חיפוש ספציפיים המכילים מספר גבוה יותר של מילים מביטויי מפתח רחבים וכלליים. ניקח לדוגמא אתר של חנות ברמת גן שמוכרת נעלי גברים המיועדות לפעילות ספורטיבית: ביטוי מפתח שרלוונטי לאתר כזה יהיה “נעליים ברמת גן”, בעוד שביטוי זנב ארוך שרלוונטי אפילו יותר לאתר כזה יהיה “נעלי ספורט לגברים ברמת גן”.

 

M

מערכת שמסייעת לתפעול של אתרי מסחר אלקטרוני. מערכת המג’נטו היא מערכת קוד פתוח שכתובה בשפת הקוד PHP ובדרך כלל עובדת יחד עם מערכות ניהול הנתונים MariaDB ו – MySQL.

ראשי התיבות של Marketing Automation. תהליכי שיווק אוטומטיים מתבצעים על ידי שימוש בתוכנות וכלים שאוגרים דאטה (מידע) על הלקוחות כמו הרגלי קנייה, פעולות שהם מבצעים, תגובות שלהם לתכנים שיווקיים ואינטראקציות קודמות שלהם עם המותג.

בעזרת המידע על הלקוחות, יוצרים תהליכי MA שמתאימים בצורה אוטומטית את התוכן השיווקי המדוייק בצורה אישית לכל לקוח, במדיה המועדפת עליו ובצורה המועדפת עליו.

N

תג שאפשר “להלביש” על קישורים בעמודי אינטרנט שמורה לבוטים של מנועי החיפוש לא להתחשב בקישור הספציפי הזה. מה שזה אומר בפועל זה שגוגל לא תסרוק את הלינק ולא תשנה את דירוג האתר שאליו הלינק מפנה.

O

פלטפורמה לבניית אתרי איקומרס וחנויות אינטרנטיות. הפלטפורמה מאפשרת לנהל אספקטים שונים בעסק כמו מכירות, מלאי וכדומה. ל – Opencart יש תוספים רבים שאפשר להוסיף לאתר, את חלקם אפשר לקבל בחינם ואת חלקם בתשלום נוסף.

ראשי התיבות של Online Reputation Management. תהליך ה – ORM נעשה על ידי חברות, מותגים ועסקים שרוצים לשפר את המוניטין שלהם ברשת.
את שיפור המוניטין עושים בדרך כלל על ידי העלאת רמת הסמכותיות והאמינות של המותג ברשת ויצירת תדמית שונה, ואת זה עושים על ידי מזעור והחלשת המידע השלילי ברשת, ובמקביל, הגדלה וחיזוק של המידע החיובי ברשת.

הפעולות שעושים בתוך אתר על מנת לקדם אותו אורגנית במנועי החיפוש. פעולות On Page הן כתיבת תוכן איכותי באתר, בניית מערך קישורים פנימיים באתר, תיוג תמונות, שינוי מטא טייטלס, אופטימיזציה להתאמה של האתר במובייל, שיפור מהירות הטעינה של האתר ובעצם כל פעולה שנעשית על מנת לשפר את האתר, הן מבחינת דירוג האתר במנועי החיפוש והן מבחינת חווית המשתמש והאפקטיביות של האתר.

בתחום קידום האתרים, מבצעים גם פעולות מחוץ לאתר על מנת לקדם אורגנית את האתר במנועי החיפוש, והחלק הזה בתהליך הקידום נקרא Off Site. דוגמה טובה לפעולה בתחום ה – Off Site תהיה להשיג קישורים מאתרים אחרים שיכוונו גולשים לאתר המקודם ויעלו את הסמכותיות והאמינות של האתר בעיני מנועי החיפוש.

מערכות הכתובות בקוד פתוח מאפשרות למפתחים ותוכניתנים לכתוב קודים, תוכנות ותוספים שמרחיבים את המערכת.
מערכת הליבה של לינוקס היא כנראה מערכת הקוד הפתוח המוכרת בעולם.המערכת מאפשרת שינוי, הפצה והרחבה של המערכת בחינם, וכיום יש כמות בלתי נגמרת של תוכנות ומערכות הפעלה (כולל אנדרואיד) שבנויות על מערכת הליבה של לינוקס.

P

ראשי התיבות של Product Listing Ads. מודעות PLA הן מודעות פרסום של מוצרים שכוללות את מחיר המוצר, תיאור המוצר ודירוג המוצר. מודעות PLA מופיעות בתוצאות מנוע החיפוש ובשטחי פרסום באתרים שונים.

הפוש מרקטינג היא שיטת שיווק שמטרתה להביא את השירות או המוצר ישירות אל הלקוח. בפוש מרקטינג מפרסמים את המוצר או השירות לקהל היעד הרלוונטי באמצעות פרסום דיגיטלי ממומן בפייסבוק, פרסומות פופ-אפ, פרסומות ביוטיוב וכדומה.

הפול מרקטינג היא שיטת שיווק שמטרתה למשוך לקוחות שמחפשים את השירות או המוצר שהמותג או העסק מספקים באופן טבעי ואורגני. הדוגמה המובהקת ביותר לשיטת השיווק הזו היא הקידום האורגני, אבל בעיקרון כל הכלים שמאפשרים למותגים למשוך לקוחות בצורה טבעית, כמו יצירת תוכן איכותי ומושך, הם חלק משיטת הפוש מרקטינג.

פיקסלים הם חלקי קוד שאותם מכניסים אל קוד האתר. הפיקסלים עוקבים אחרי הגולשים באתר ומנתחים את ההתנהגות שלהם, והם חלק חשוב בקמפיינים של שיווק דיגיטלי מהסיבה שהם עוזרים לבנות קהלי יעד על פי התנהגות ולתעד את הביצועים של קמפיינים קיימים.

Q

הציון שניתן למודעות פרסום בפלטפורמת הפרסום Adwords.
על ידי שקלול רמת דפי הנחיתה אליהם מובילה המודעה, ה – CTR הצפוי של המודעה ומידת הרלוונטיות שלה למילות המפתח שנבחרו בקמפיין, גוגל נותנת ציון של בין 1-10 למודעה ועל פי כך קובעת את ה – CPC ואת מיקום המודעה בדף התוצאות. באופן עקרוני, ככל שהדירוג גבוה יותר הקמפיין יהיה יעיל וזול יותר.

R

רימרקטינג – שיטת השיווק מחדש עוזרת להגדיל את החזר ההשקעה על הלקוח באמצעות פרסום נוסף ללקוח במטרה לגרום לו לבצע פעולה שלא ביצע. דוגמה מובהקת ל – Remarketing היא שליחת מייל לגולש שמילא עגלת קניות באתר מסויים אך לא השלים את הרכישה.

בשיטת הטרגוט מחדש יוצרים פרסומות ומודעות ייחודיות למוצרים ושירותים עבור גולשים שגילו עניין במוצר או השירות או יצרו אינטראקציה עם המותג או העסק בעבר.

ראשי התיבות של Remarketing Lists Search Ads. קמפיין RLSA הוא קמפיין פרסום שבו אנחנו מטרגטים רשימת גולשים שכבר היו באתר שלנו בעבר ולא ביצעו את הפעולה שאנחנו רוצים שיבצעו, בין אם זה רכישה של מוצר, צריכה של שירות, יצירת קשר בטופס לידים או כל דבר אחר.

את הגולשים אנחנו “צובעים” באמצעות הפיקסל של גוגל ובאמצעות קמפיין ה – RLSA, נוכל ליצור מודעות שממוקדות על פי מילות המפתח בהם הגולשים ישתמשו כשימשיכו לחפש את השירות והמוצר שהם צריכים או רוצים.
בעזרת קמפיין שמטורגט RLSA, נוכל להמיר גולשים שלא המרנו בביקור הראשון באתר שלנו.

ראשי התיבות של Return Of Investment. בתחום שלנו, מדובר על החזר של השקעה בדברים כמו קמפיין פרסום, תקשורת עם לקוח, אופטימיזציה לאתר וכדומה. למעשה אפשר למדוד ROI לכל פעולה שציפינו להרוויח ממנה משהו.

ראשי התיבות של Research Online Purchase Offline. מונח זה מתייחס לחיפוש וחקר שוק של גולשים או לקוחות פוטנציאלים עבור מוצרים או שירותים שאותם הם צורכים בצורה פיזית. בדרך כלל מדובר במוצרים, ובמיוחד כאלו שרכישתם דורשת נוכחות פיזית, במקרים מסויימים זה בשביל לבדוק התאמה ובמקרים אחרים אלו מוצרים שלקוחות רוצים להרגיש בעצמם לפני שהם רוכשים אותם.

פורמט של תצוגת תוצאות חיפוש בגוגל בצורה מושכת יותר עבור גולשים. באמצעות יצירת ה – Rich Cards, אתרים יכולים למשוך גולשים בצורה יעילה יותר. הפורמט מאפשר להציג תמונה ולגלול בין תוצאות שונות בצורה נוחה וחלקה, עם דגש על שיפור חווית המשתמש במובייל.

דוגמה לפורמט זה היא תוצאת חיפוש של אתר מתכונים בדף התוצאות של גוגל. תוצאה כזו תאפשר לראות תמונה של המנה הסופית בצירוף של הדירוג שהגולשים נתנו למתכון וכן לגלול בנוחות בין מתכונים נוספים של אותו האתר.

 הפניות בעברית, מונח שמתייחס למקור ממנו גולש הופנה לאתר שלנו, כמו קישורים מאתרים אחרים, שיתופים ברשתות החברתיות ותוצאות חיפוש מגוגל.

הפניה המוטמעת בדומיין לא פעיל שעבר לדומיין אחר ומפנה את הדפדפן לדומיין החדש, אליו הוא שולח את הגולשים ואותו הוא מאנדקס במקום הדומיין הלא פעיל.

הפניה המוטמעת בדומיין שלא פעיל בצורה זמנית והעביר את פעילותו לדומיין אחר. הפניה זו מפנה את הדפדפן לדומיין החדש, אליו הוא שולח את הגולשים, אך במקרה זה הדפדפן ממשיך לאנדקס את העמוד שאינו פעיל זמנית.

S

מונח ששומעים לא מעט בקהילת מקדמי האתרים, על אף שגוגל לא אישרה את קיומו. ארגז החול מתאר פילטר שבו גוגל משתמשת כדי למנוע מאתרים שמבצעים מניפולציות או משתמשים בשיטות קידום שחור להגיע לראש דפי התוצאות. הפילטר מטיל על האתרים סוג של תקופת מבחן ולא מעלה אותם בדירוג עד סופה, במטרה למנוע מצב שבו אתרים שלא באמת מספקים תוכן איכותי, ערך אמיתי ומידע שימושי למשתמשי הקצה, הגולשים, לככב בדפי התוצאות.

ראשי התיבות של Search Engine Results Page. מונח שמשמעותו דפי התוצאות של גוגל.

U

ראשי התיבות של User Interface. ממשק המשתמש הוא התחום שעוסק בדרך שבה נעשה השימוש בתוכנה, אתר או אפליקציה. באפליקציה למשל, ממשק המשתמש כולל את הדרך שבה מתבצע הניווט או החיפוש באפליקציה, המעבר בין הדפים השונים באפליקציה וגם דברים כמו הדרך שבה הגולש המשתמש מתחבר לחשבון שלו באפליקציה.

UI הוא בעצם מה שמגשר בין צרכי חווית המשתמש לבין הדרישות הפרקטיות והשימושיות של יישום היכולות של התוכנה, האתר או האפליקציה.

ראשי התיבות של User Experience. חווית המשתמש היא החוויה אותה חווה משתמש הקצה כשהוא עושה שימוש באפליקציה, אתר או תוכנה מסויימת. ככל שחווית המשתמש חלקה, נוחה ומושכת יותר, הגולש יהנה יותר ולכן תעלה הסבירות שהוא ישתמש באתר, התוכנה או האפליקציה לאורך זמן רב יותר ויעלו הסיכויים שהוא יעשה במוצר או השירות שימוש נוסף בעתיד.

תחום חווית המשתמש כולל אלמנטים של עיצוב גרפי, ממשק משתמש ואפילו פסיכולוגיה.

שיטה המאפשרת להנגיש אתר דרך כמה כתובות URL שונות. דוגמה לשיטה זו: מורים לאתר A להפנות את כל הכניסות אליו אל אתר B, כך שכשגולש ילחץ על כתובת או לינק לאתר A, הדפדפן שלו יפתח את אתר B.

V


Unique Visitor – מונח המתייחס למשתמש שנכנס לאתר מסויים עם אותה כתובת IP ונספר בכלים אנליטיים כמו גוגל אנליטיקס כמבקר אחר, ולא כשני מבקרים שונים. באמצעות פונקציה זו, אותם כלים יכולים למנוע מניפולציות שנועדו לדמות תנועת גולשים כמו בוטים וספיידרים.

W

תוסף שניתן להתקין על אתרי וורדפרס על מנת להפוך אותם לאתרי מסחר אלקטרוני (אתרי E-commerce).

פלטפורמה לבניית אתרים פשוטים המאפשרת לכל אחד לבנות אתר בקלות ובנוחות ללא ניסיון קודם בבניית אתרים וללא תשלום. WIX מאפשרת בניית אתר על גבי תבנית קיימת בחינם, ומספקת תוספים ושיפורים לאתר בתשלום.

פלטפורמה לבניית אתרים ומערכת לניהול תוכן המאפשרת לבנות כל אתר מבלי הצורך בקידוד פיזי. המערכת מאפשרת בניית אתר על פי תבניות קיימות, ניהול אתר נוח ופשוט וגם מספקת אלמנטים קיימים אותם אפשר להכניס אל האתר. היות ווורדפרס היא מערכת קוד פתוח, ניתן לבנות על התשתית שלה אתרים גדולים ומורכבים. הפלטפורמה מציעה מסלולים ברמות מחיר שונות, ויש לאתרי וורדפרס תוספים רבים, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום.

X

ראשי התיבות של eXtensible Markup Language. תקן המאפשר הגדרה של הדרך שבה יוצגו נתונים, ומספק דרך יעילה ופשוטה להחלפת נתונים בין מערכות המבוססות על תשתית שונה. למרות ש – XML נראה כמו שפת קוד שבאמצעותה מתכנתים, לא מדובר בשפת קוד שמגדירה איזה מידע נראה, אלא רק את הדרך שבה נראה את המידע.