כאשר אתם רוצים להכניס מוצר חדש לשוק, עליכם לזכור כי התהליך הוא לא קל. ביחד עם המוצר שלכם יש עוד לא מעט מוצרים אחרים שיכולים לבצע פעולות דומות. לכן כדי שתוכלו לגבור על כל המהמורות יהיה עליכם לחשוב כיצד תוכלו לבצע מיתוג מוצר בצורה מנצחת. באיזה דרך תוכלו להטמיע את המוצר אצל כל הלקוחות הפוטנציאליים שאמורים לרכוש אותו. ההצלחה נמצאת במרחק נגיעה, כל מה שנדרש מכם זה רק לדעת כיצד תוכלו לנצל אותה.
הבליטו את היתרונות של המוצר
מיתוג מוצר בצורה נכונה מתבצע כאשר אתם מבליטים את היתרונות של המוצר בהשוואה למוצרים דומים. אם הלקוח שירצה לרכוש את המוצר לא יבין מהם היתרונות שלו, הוא ככל הנראה לא יבצע את הרכישה. יש לכם הזדמנות לגרום לכל הלקוחות להבין מדוע הם מוכרחים לרכוש דווקא את המוצר שלכם. אם הלקוח לא יבין את היתרונות של המוצר אל מול המתחרים, הוא עשוי להעדיף מוצר מתחרה. הבליטו את היתרונות בכל דרך אפשרית – כי זה קריטי להצלחה.
הצניעו את החסרונות של המוצר
לא משנה כמה עבדתם על מנת לתכנן את המוצר, ככל הנראה שיש בו מספר חסרונות. אף מוצר הוא לא מוצר מושלם, ולכן אתם צריכים לנסות להצניע את החסרונות. אם הלקוחות ישימו לב לחסרונות ולא ליתרונות, הם ככל הנראה יעדיפו מוצר מתחרה. חשוב להבהיר כי אסור לכם להסתיר את החסרונות של המוצר, כי הלקוח עשוי להתאכזב כאשר הוא יגלה את החסרונות. השאיפה היא שכל לקוח לא ישים לב מיד לחסרונות אלא קודם כל ייוודע לכל היתרונות.
תפרסמו את המוצר ברשתות החברתיות
כיום הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מכל מה שקשור לנושא של מיתוג מוצר. על מנת שתוכלו להשריש מוצר ללקוחות שונים, יהיה עליכם לפעול בכל החזיתות. הרשתות החברתיות הפכו לחזית המרכזית, חזית שבה תוכלו להשקיע את כל המאמץ שלכם. לא מעט לקוחות רלוונטיים נמצאים ברשתות החברתיות, ותוכלו להגיע אליהם בקלות על ידי קמפיינים נכונים. אל תפספסו את האפשרות הזאת שיכולה לקדם אתכם ולהביא אתכם להצלחה מסחררת. מי שלא מפרסם ברשת החברתית יתקשה לנפץ את תקרת הזכוכית.
תדאגו כי האריזה של המוצר תהיה מושכת
עבדתם קשה על מנת לבצע מיתוג מוצר? אם האריזה של המוצר לא תהיה מושכת, אתם תתקשו להגיע אל התוצאות הרצויות. האריזה של המוצר היא זאת שאמורה לספק לכל לקוח את הרושם הראשוני. אם האריזה תהיה מושכת, אתם תמצאו את עצמכם במצב אידיאלי שבו לא תצטרכו לעבוד קשה. אך אם האריזה לא תהיה מספיק מעניינת, ככל הנראה הלקוחות לא ישימו לב למוצר שלכם. לצד מוצרים רבים הנמצאים על המדף, המוצר שלכם חייב לבלוט מעל כולם.
כאשר אתם ממתגים מוצר אתם בעצם חושבים כיצד תוכלו להבליט אותו. באילו דרכים תוכלו לגרום לכך שלקוחות רבים ירצו לרכוש אותו. ביחד עם המוצר שלכם יש עוד לא מעט מוצרים דומים יחסית, ולכן תהיו חייבים לחשוב מחוץ לקופסה. אחרת תמצאו את עצמכם מתקשים למכור את המוצר.
לא מעט בעלי עסקים שוכחים עד כמה חשוב למתג את המוצר עוד לפני שהוא נכנס לשוק. החשיבות היא גדולה מכיוון שביחד עם המוצר שלכם יש עוד לא מעט מוצרים דומים. אם המיתוג לא יהיה מוצלח, אתם תמצאו את עצמכם מתקשים למכור – ומפסידים כסף.
ברוב המקרים משתלם מאוד למתג מוצר, אך כל זאת בתנאי שהמיתוג מתבצע בצורה נכונה. אם תמתגו את המוצר כמו שצריך, תמצאו את עצמכם מרוויחים לא מעט כסף. לא רק שתצליחו לכסות את עלויות המיתוג, אתם גם תרוויחו מכל הפרוצדורה הזאת לא מעט כסף.
האמת היא שאין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת. יהיה ניתן לקצור את הפירות במהירות כל עוד המיתוג מתבצע על פי הספר. אך ברוב המקרים כעבור מספר שבועות יהיה ניתן לראות את הניצנים הראשונים של העבודה הקשה על המיתוג.