האפשרות של מיתוג עסקים היא אפשרות שיכולה להטיס כל עסק כלפי מעלה. החוכמה היא לדעת למתג את העסק בצורה נכונה, תוך הימנעות מטעויות כאלה או אחרות. השאלה שנשאלת היא אילו טעויות ניתן לעשות במהלך תהליך מיתוג? ברגע שאתם תכירו את הטעויות השונות תוכלו גם להימנע מהן. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו הטעויות הופכות להיות חלק מתהליך המיתוג. אם הטעויות יהיו חלק מהתהליך, הוא לא יהיה איתו את התועלת הרצויה.
טעות ראשונה: להתחיל תהליך מיתוג ללא מטרה מוגדרת
באמצעות מיתוג עסקים תוכלו להביא לא מעט תועלת, אך חייבת להיות לכם מטרה מוגדרת מראש. אל תביאו את עצמכם למצב שבו אתם מתחילים את התהליך ללא מטרה ברורה. אם לא תהיה לכם מטרה ברורה, לא תוכלו להביא לידיי ביטוי את היתרונות של המיתוג. אתם תפספסו את העיקר ותמצאו את עצמכם מתרכזים בטפל. אחרי שיש לכם מטרה ברורה בראש קל במיוחד למתג את העסק.
טעות שנייה: לחשוב שהמיתוג יפתור את כל הבעיות
לא מעט בעלי עסקים בוחרים באפשרות של מיתוג על מנת לצאת מבעיות כאלה או אחרות. אך מיתוג עסק הוא לא תמיד הפרמטר שאמור לפתור את כל הבעיות. יכולות להיות עוד בעיות שאתם תצטרכו להתמודד איתם ולפתור אותם. כך שאל תצאו מנקודת הנחה כי המיתוג הוא מה שיפתור כל סוג של בעיה. אם אתם רואים שהמיתוג לא עזרה, תוכלו לבחון את המצב בצורה קצת יותר עמוקה ורצינית.
טעות שלישית: מיתוג עסקים זה רק לוגו מרשים
לא מעט בעלי עסקים נוטים לחשוב כי מיתוג של העסק זה בעיקר לבנות לוגו מרשים. זה נכון שלוגו הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג עסקי, אך בו בזמן יש עוד לא מעט דברים שצריך לשים אליהם לב. מיתוג זה עניין הרבה יותר עמוק מאשר הלוגו של העסק, הלוגו הוא תשקיף של המיתוג עצמו. כך שגם אם יש לכם לוגו מרכשים לעסק זה לא אומר שהמיתוג של העסק שלכם הוא מיתוג מוצלח. קחו את זה לתשומת הלב שלכם.
טעות רביעית: לא לתת לאנשי המקצוע לעשות את העבודה
זה לא קל למתג עסק כזה או אחר, ולכן זוהי עבודה של אנשי מקצוע מנוסים. אך למרות שאתם רוצים לקחת חלק פעיל, עליכם להבין כי אתם לא יכולים להגביל את אנשי המקצוע. אם בחרתם חברה שהיא תהיה זאת שאחראית למתג את העסק, תאפשרו לה לעבוד. ככל שאתם תגבילו אותה יותר, כך ככל הנראה התוצאה הסופית תהיה רחוקה מהשאיפות שלכם.
טעות חמישית: להעתיק את המיתוג מהמתחרים המובילים
כאשר אנו מדברים על מיתוג עסקים, המטרה היא בעיקר להשיג את היתרון על המתחרים שלכם. אם אתם תעתיקו את המיתוג מהמתחרים שלכם אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה רצינית. מצד אחד המתחרים שלכם יוכלו לתבוע אתכם על הפרת זכויות. בנוסף הלקוחות שלכם יעדיפו ללכת דווקא למתחרים כי הם יבינו שיש כאן העתקה של המיתוג העסקי.
טעות שישית: למתג את העסק מחדש כל הזמן
יכול להיות שאתם נהנים לבצע את תהליך המיתוג, אך עליכם להבין כי זה לא בריא למתג את העסק כל הזמן. עליכם לתת לעבודת המיתוג לעשות את שלה, וללקוח להבין את המיתוג החדש. אם הלקוח יראה שאתם משנים את המיתוג כל הזמן הוא עשוי ללכת לאיבוד בקביעות. עליכם להראות לכל לקוח שפונה אליכם כי יש קונספט אחד שעליו אתם מתבססים לאורך זמן.
מיתוג הוא תהליך שכולל בתוכו גיבוש קונספט מסוים שעליו עומד להתבסס העסק. המיתוג כולל בתוכו את כל ההיבט העיצובי והחזותי של העסק. השאיפה היא שכל בעל עסק יוכל לדעת בדיוק על אילו פרמטרים העסק מתבסס. בנוסף הלקוחות גם הם יוכלו לדעת מה מייחד את העסק שלכם בהשוואה לעסקים אחרים.
את המיתוג צריך לבצע כבר מתחילת הדרך, ורצוי שהוא יתבצע כמה שיותר מוקדם. המיתוג הוא הפרמטר שיכול לעשות את ההבדל מנקודת המבט של כל לקוח. לכן אם העסק שלכם יהיה ממותג עם מיתוג איכותי מוקדם ככל האפשר, כך תוכלו להביא לקוחות חדשים. המיתוג הוא האקס פקטור של כל עסק מכל סוג.
המיתוג רלוונטי לעסקים בכל סדר גודל, לא משנה אם מדובר על עסקים קטנים או עסקים גדולים. היתרונות של המיתוג ידועים לכולם, ולכן הם אפקטיביים לעסקים בכל סדרי גודל. בסוף רק עסקים שיש להם מיתוג חזק הם אלה שיכולים להיות רלוונטיים לאורך תקופה ארוכה. לא מעט עסקים נסגרים בגלל שאין להם מיתוג מספיק חזק.
יש לא מעט חברות המציעות לבצע עבורכם מיתוג עסקי. על מנת שתוכלו לבחור חברה מתאימה מוטב כי תסתכלו על תיק העבודות שלה. תיק העבודות של החברה יכול לסייע לכם להבין מול איזה חברה אתם עומדים לעבוד. בנוסף הזמינות של החברה גם היא פרמטר שאתם לא יכולים להישאר אליו אדישים. תוכלו תמיד לשמוע מה לקוחות אחרים מספרים על העבודה עם חברת המיתוג שתרצו לבחור.